petek, 3. julij 2015

Kolesarski bonton. Ali je res treba imeti kazni, da se obnašamo primerno?

Tokrat povzemam odgovore vseh, ki ste sodelovali v kvizu, osebno razmišljanje in nekaj informacij s strani policije. Vzemi si 5 minut in razmisli z mano, saj gre za aktualno temo - kolesar - udeleženec v prometu.

UGOTOVITVE KOLESARSKEGA IZZIVA

Sem izredno zadovoljen, da vas je v kvizu "Kako ti gre kolesarjenje v teoriji? " sodelovalo že kar nekaj in sem glede na trenutno stanje, pripravil kratek povzetek rezultatov: 
  • Vsi ste prepoznali pomen prometnega znaka, kjer je bilo narisano kolo.
    Kolesarjenje v teoriji! S geek ali luftar?
  • Velika večina vas ve, kako je z vožnjo vštric in kako glede sprehajanja štirinožcev na kolesu.
  • Dobrih 20 odstotkov vas je pravilno odgovorilo glede varnostne razdalje, ki naj bi jo upoštevali na kolesu.
  • Glede višine denarne globe, ki jo lahko prislužite zaradi vinjenosti na kolesu, vas je odgovorilo pravilno le 30 odstotkov. BODITE PAZJIVI
  • Pri definiciji kolesa se je malo zatikalo. Priznam, da se je tudi meni;).
  • Slaba četrtina vas je pravilno odgovorila, kdaj je prvi kolesar obkrožil svet. 
Če kdo želi vse  odgovore, naj mi piše in mu jih pošljem!

Kar pa zadeva kolesarski bonton, opažam, se tudi mnenja med vami krešejo v smislu:

  • KAJ JE PRIMERNO VEDENJE NA KOLESU?
  • KAJ NAJ BO NA BICIKLU DOVOLJENO?
  • ALI SO SANKCIJE OZIROMA KAZNI SPLOH POTREBNE?

Morda nas je nekaj, vsaj tistih malo starejših, ki smo še iz časov 20 let in več nazaj vajeni, da smo bili kolesarji na cesti bolj eksotika in smo si lahko dovolili, da smo počeli nekaj več bedarij po cestah kot je to varno izvajati danes. Pa tudi avtomobilov na cestah je bilo bistveno manj, danes je pločevine toliko kot golobov v Benetkah, da ne govorim, da se je število kolesarjev, ki dnevno uporabljajo kolo kot glavno prevozno sredstvo, verjetno podeseterilo. Vsaj na podlagi podatka z naslova iniciative "Zamestopodveh" se na leto v prestolnici obrne 1 milijon kolesarjev. Verjetno gre tu bolj za število voženj skozi mesto, vendar pa je kljub temu številka hvale vredna.

Zato se mi zdi še toliko bolj prav, da se določene stvari zmenimo in vozimo naokoli brez skrbi ter slabe volje. Obenem se bodo tudi najšibkejši udeleženci v prometu - pešci (otroci, starejši, mlade mamice in nosečnice) in na kolesarskih ter pešpoteh počutili bolj varne.


NAJBOLJ POGOSTE KRŠITVE

Zanimalo me je in sem kar vprašal policiste, katere izzive njim prinaša vedno večje število kolesarjev.

V okviru akcij, ki jih izvajajo vsakodnevno, so izpostavili kot najbolj nevaren prekršek "vožnjo v napačno smer po kolesarski stezi.

Opažajo tudi, da se kolesarji polPRO-ji vozijo na svojih trening turah vštric ali celo v troje, ker resno ogroža ostale udeležence v prometu. Si  res mislim, dajmo fantje, bodite rajši dober zgled ostalim, ali kaj?

Kolesarji, ki vstopajo v križišče ali prečkajo glavno cesto, naj prav tako ustrezno prilagodijo hitrost. Poleg tega je odgovorno, da najprej sami pogledajo LEVO, preden prečkajo cesto v križišču, čeprav se vsi strinjamo, da morajo nanje biti pozorni predvsem vozniki avtomobilov, ki pa pogosto ne pogledajo DESNO, preden zavijejo. Tako lahko povzročijo hudo nesrečo, v kateri jo bo najbolj skupil prav kolesar, čeprav ne bo kriv. Ohranite celo glavo!

Kako pa je s čelado?

Za otroke je obvezna. Bi bilo prav, da bi jo nosili tudi odrasli? Sam se težko opredelim, ker uživam v poletnem vetru na biciklu in mi misel na prepoteno glavo prav nič ne diši. Po drugi strani pa lahko danes že dobiš čelado, ki je dovolj zračna, da se temu izogneš. Naj vsaj to ostane prosta izbira posameznika, da glede na svoje sposobnosti in agilnost presodi, če zaščito potrebuje. Prav vsega pa nam res ni potrebno zapovedati z zakonom in sankcijami, da bomo naposled dojeli, kaj je za nas dobro, vsaj upam, ne?

Svoje mnenje lahko delite v komentarju pod člankom ali odkljukate, s katerimi trditvami se strinjate na desni strani članka.


Ni komentarjev:

Objavite komentar